big-data

Bij sommige bedrijven schiet datamanagement erin – het kost hen te veel tijd of ze denken niet de expertise te hebben om er mee aan de slag te gaan. Zonde, want uit data van jouw klanten kun je ontzettend veel informatie halen én met die informatie kun je uiteindelijk de omzet verhogen. Lees verder en wij geven meer informatie over het organiseren van jouw data.

Hoe verzamel je data?

Laten we er vanuit gaan dat je data wilt verzamelen over je klanten. In dit geval zal je een manier moeten vinden om data te gaan verzamelen. Wanneer je een webwinkel hebt, kun je klanten de optie aanbieden om hun e-mailadres achter te laten (in ruil voor korting). Het e-mailadres, telefoonnummer is belangrijke informatie om met de klant in contact te komen en het contact te onderhouden. Ook kun je informatie vragen aan jouw klant wanneer ze iets bestellen. Wil je meer informatie ontvangen over datamanagement?

Wat kun je met data doen?

Je kunt veel waardevolle informatie uit data halen. Zo kun je bijvoorbeeld concluderen dat klanten vaker iets bij jou kopen in de weekend. Uiteindelijk wil je ook klanten hebben door de weeks: hoe ga je daarvoor zorgen? Hoe kun je klanten triggeren om ook naar jouw shop te komen gedurende week? Dit zijn interessante vraagstukken waar georganiseerde data een antwoord op kan geven. Weet je niet helemaal hoe je datamanagement op moet zetten? Leer dan eerst meer over klantwaarde. Via deze website kom je meer informatie te weten over datamanagement en welke voordelen dat voor jou kan opleveren.

Leave a Reply